Algemene Voorwaarden van Verkoop
Artikel 1 : Een chalet, stacaravan, bungalow of kampeerplaats wordt pas in behandeling
genomen en wordt pas effectief na de juiste invulling van het huurcontract en na betaling van de
gevraagde aanbetaling aan het bedrijf Terracamps.
Artikel 2 : Het huurcontract, het feit dat u dit contract ondertekent, verplicht u om alle algemene
verkoopvoorwaarden te accepteren.
Artikel 3 : In het geval dat de specifieke accommodatieaanvraag niet kan worden vervuld, heeft
de klant het recht om de reservering te annuleren en het betaalde aanbetalingsbedrag terug te
krijgen.
Artikel 4 : Bij contractbreuk wordt de aanbetaling behouden en moet het saldo als
schadevergoeding voor de contractbreuk worden betaald.
Artikel 5 : Het huurcontract zal een specifieke aankomst- en vertrekdatum vermelden.
Artikel 6 : Het huurcontract verplicht de reserverende partij om de volledige verblijfskosten te
betalen, zelfs in geval van gedeeltelijke of totale afwezigheid.
Artikel 7 : Elke huur is persoonlijk en kan in geen geval worden overgedragen of onderverhuurd.
Artikel 8 : De huur wordt pas effectief na ontvangst van een aanbetaling van het in het contract
aangegeven bedrag.
Artikel 9 : Bij afwezigheid van een bericht van de klant waarin wordt aangegeven dat de
aankomstdatum moet worden uitgesteld, wordt de locatie 48 uur na de in het huurcontract
aangegeven aankomstdatum beschikbaar gesteld, en blijft de volledige betaling van de diensten
vereist.
Artikel 10 : Voor de verhuur wordt een aanbetaling gevraagd, afhankelijk van het gekozen tarief
en de reserveringsdatum (tussen 30% en 100% van het totale verblijfbedrag). Het saldo van het
verblijf moet 30 dagen voor de verwachte aankomstdatum of bij aankomst op de camping
worden betaald wanneer de klant niet heeft gereserveerd. Opmerking: voor verblijven van 6
nachten of minder, komt de gevraagde aanbetaling overeen met 100% van het totale
verblijfbedrag.
Artikel 11: De tarieven en informatie die op onze website www.terracamps.com worden
gepubliceerd, zijn basistarieven en omvatten geen optionele diensten (toeristenbelasting en
extra heffingen, optionele diensten, extra's, enz.). De reserveringsprijs is inclusief de geldende
btw. Terracamps past dynamische prijsstelling toe. De tarieven kunnen gedurende het seizoen
zowel stijgen als dalen.
Artikel 12 : Het wordt herinnerd dat volgens de bepalingen van artikel L221-28 en volgende van
de Consumentenwet, geen van de door Terracamps aangeboden diensten onder het
herroepingsrecht valt. Elke onderbroken of verkorte verblijf (late aankomst, vroeg vertrek) door
uw schuld kan niet leiden tot een terugbetaling.
Artikel 13 : Een verzekering voor burgerlijke aansprakelijkheid is verplicht.
Artikel 14 : Elke ontevredenheid over de netheid of de algemene staat van de gehuurde
accommodatie moet uiterlijk 24 uur na aankomst worden gemeld, zodat er passende
maatregelen kunnen worden genomen. Geen enkele klacht wordt geaccepteerd meer dan 24
uur na de dag van aankomst. Elke kampeerder moet het interne reglement van de camping
respecteren, dat bij de receptie is weergegeven, en is verantwoordelijk voor de overlast
veroorzaakt door de personen die met hem verblijven. Het niet naleven van het reglement kan
leiden tot de verwijdering van de kampeerder.
Artikel 15 : In geval van een geschil over de geldigheid, interpretatie, uitvoering of nietuitvoering, wijziging of beëindiging van het contract, zullen de klant en Terracamps proberen een
minnelijke oplossing te vinden. Indien er geen bevredigende oplossing wordt bereikt en in
overeenstemming met artikel L. 616-1 van het Franse Consumentenwetboek, heeft de klant de
mogelijkheid om een verzoek tot minnelijke oplossing in te dienen via bemiddeling bij: SAS
Médiation Solution - 222 chemin de la bergerie 01800 Saint Jean de Niost.
https://www.sasmediationsolution-conso.fr
contact@sasmediationsolution-conso.fr
Artikel 16 : Annulerings- of onderbrekingskosten van het verblijf kunnen gedekt worden door de
annuleringsverzekering die wordt aangeboden door Meetch (groep CMAM), partner van
Terracamps Loisirs. Er wordt geen terugbetaling uitgevoerd zonder dat de annuleringsverzekering
is afgesloten.
HOE UW SCHADE TE MELDEN
HOE CONTACT OPNEMEN MET DE MEETCH VERZEKERING
15 rue des Halles - 75001 Parijs
Maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.30 uur
U moet uw schade melden via: https://claim.meetch.io/fr/login
Indien u problemen ondervindt, raden wij aan de twee onderstaande contactmethoden te
gebruiken om de verwerking van uw dossier te optimaliseren:
● Per e-mail: contact@meetch.io
● Per post: MIMAT – 15 rue des Halles, 75001 Parijs
Vergeet niet de volgende informatie te verzamelen die u tijdens uw oproep gevraagd wordt:
● Uw contractnummer,
● Uw voor- en achternaam,
● Uw huisadres,
● Het telefoonnummer waarop Meetch u kan bereiken,
● De reden voor uw schadeaangifte.
Bij het eerste telefoongesprek wordt u een dossiernummer van de verzekering verstrekt. Vermeld
dit nummer altijd bij verdere communicatie met de Meetch Verzekeringsdienst.
Gedekte redenen voor de Meetch annuleringsverzekering (groep CMAM): De dekking geldt
voor de hieronder vermelde redenen en omstandigheden, met uitzondering van alle andere:
• Ernstige ziekte (inclusief ernstige ziekte door epidemie of pandemie die binnen 30 dagen voor
vertrek wordt verklaard), ernstig lichamelijk ongeval of overlijden, inclusief de gevolgen,
verwondingen, complicaties of verergering van een ziekte of ongeval, vastgesteld vóór de
ondertekening van uw reis, van: uzelf, uw echtgenoot (wettelijk of feitelijk), uw voorouders of
afstammelingen (van welk niveau ook), uw voogd of een persoon die normaal bij u thuis woont,
uw broers of zussen, inclusief de kinderen van de echtgenoot of partner van een van uw directe
voorouders, schoonbroers, schoonzussen, schoonzoons, schoondochters, schoonouders, uw
vervanger die tijdens de ondertekening is aangesteld, de persoon die bij de ondertekening van
dit contract is aangewezen om tijdens uw reis voor uw minderjarige kinderen te zorgen of hen te
vergezellen, of de gehandicapte persoon die bij u thuis woont, op voorwaarde dat er meer dan 48
uur ziekenhuisopname of overlijden is.
• Complicaties van de zwangerschap tot de 32e week.
✔ en die leiden tot de absolute stopzetting van elke professionele of andere activiteit, en op
voorwaarde dat u bij vertrek niet meer dan 6 maanden zwanger bent of,
✔ als de aard van de reis onverenigbaar is met de zwangerschapstoestand, op voorwaarde dat u
niet op de hoogte was van uw toestand op het moment van inschrijving.
Het is aan u om de werkelijke situatie die recht geeft op de voordelen vast te stellen, en Meetch
behoudt zich het recht voor om uw aanvraag af te wijzen op advies van haar artsen, indien de
verstrekte informatie niet aantoont dat de feiten daadwerkelijk hebben plaatsgevonden.
VERZEKERING GARANTIES LIMIET
1 / ANNULERING
✔ Annulering om medische redenen
Waaronder:
• Annulering door ziekte die binnen de maand voor vertrek wordt verklaard in geval van een
epidemie of pandemie
✔ Annulering om willekeurige redenen
2 / KOSTEN VAN ONDERBREKING VAN HET VERBLIJF (bij voortijdige terugkeer)
✔ Terugbetaling van niet-gebruikte landgebonden diensten naar rato (exclusief transport) (B)
10.000 € per persoon, beperkt tot 40.000 € per verblijf
ANNULERING OM WILLEKEURIGE REDENEN
De garantie geldt voor de hieronder vermelde redenen en omstandigheden, met uitzondering
van alle andere, binnen de limiet zoals aangegeven in de Garantietabel:
• Ernstige materiële schade die absoluut uw aanwezigheid vereist op de dag van het geplande
vertrek om de noodzakelijke conservatoire maatregelen te nemen, als gevolg van brand,
waterschade of natuurelementen die uw privé- of professionele bezittingen aantasten.
• Diefstal in privé- of professionele gebouwen, waarbij uw aanwezigheid op de dag van vertrek
absoluut noodzakelijk is, op voorwaarde dat de diefstal binnen 48 uur voor vertrek plaatsvond.
• Uw oproeping voor een orgaantransplantatie, op een datum die tijdens de geplande reis valt,
op voorwaarde dat de oproep niet bekend was op het moment van het afsluiten van het
contract.
• Een vaccinatiecontra-indicatie, bijwerkingen van een vaccinatie, of een medische
onmogelijkheid om een preventieve behandeling te ondergaan die nodig is voor de gekozen
bestemming van uw reis, of met betrekking tot uw vaccinatiepaspoort.
• Ernstige schade aan uw voertuig binnen de 96 uur voor vertrek, voor zover het niet meer
gebruikt kan worden om naar de verblijfplaats / vertrekpunt te reizen.
BESCHRIJVING VAN DE VERZEKERINGSGARANTIES
• Een ongeluk of panne van uw vervoermiddel tijdens uw voorvervoer, waardoor een vertraging
van meer dan twee uur ontstaat, wat leidt tot het missen van de gereserveerde vlucht voor uw
vertrek, op voorwaarde dat u uw maatregelen hebt genomen om ten minste 2 uur voor de limiet
van de inchecktijd op de luchthaven aanwezig te zijn.
• Uw economische ontslag of dat van uw echtgenoot (wettelijk of feitelijk), op voorwaarde dat de
procedure niet was gestart op de dag van het afsluiten van dit contract en/of dat u geen kennis
had van de datum van het evenement op het moment van het afsluiten van het contract. De
garantie wordt uitgebreid in het geval u een wederzijds goedgekeurd ontslag krijgt.
• Het verkrijgen van een betaalde baan of een betaalde stage, die van kracht is vóór of tijdens de
geplande reisdata, terwijl u geregistreerd was bij France Travail, op voorwaarde dat het geen
verlenging, vernieuwing of wijziging van het type contract betreft, noch een opdracht die door
een uitzendbedrijf wordt verstrekt.
• Uw verplichte, onvoorziene en niet-uitstelbare oproeping door een administratie op een datum
die valt tijdens de geplande reis, op voorwaarde dat de oproeping niet bekend was op het
moment van het afsluiten van het contract.
• Uw oproeping voor een herexamen aan de universiteit tijdens de duur van uw reis, op
voorwaarde dat het falen voor het examen niet bekend was op het moment van het afsluiten van
dit contract.
• De weigering van een toeristenvisum door de autoriteiten van het gekozen land voor uw reis, op
voorwaarde dat u geen eerdere aanvragen heeft ingediend die door deze autoriteiten zijn
geweigerd, dat uw stappen hen in staat hebben gesteld een standpunt in te nemen vóór uw reis,
en op voorwaarde dat u de vereisten van de administratieve autoriteiten van dit land volgt.
• Uw professionele overplaatsing, niet-disciplinair, opgelegd door uw werkgever, die vereist dat u
verhuist, op voorwaarde dat de overplaatsing niet bekend was op het moment van het afsluiten
van het contract. Deze garantie wordt verstrekt aan werknemers, exclusief leden van een vrije
beroepen, managers, wettelijke vertegenwoordigers van bedrijven, zelfstandigen,
ambachtslieden en tijdelijke werkers in de entertainmentsector.
• De weigering, annulering of wijziging van uw betaalde vakantie door uw werkgever. Deze
garantie geldt voor werknemers, exclusief leden van een vrije beroepen, managers, wettelijke
vertegenwoordigers van bedrijven, zelfstandigen, ambachtslieden en tijdelijke werkers in de
entertainmentsector. In het geval van annulering of wijziging, moeten deze vakantieperiodes die
een verworven recht zijn, schriftelijk overeengekomen zijn met de werkgever vóór het afsluiten
van het contract.
• Uw oproeping voor een adoptie van een kind tijdens uw verzekerde verblijf, op voorwaarde dat
de oproeping niet bekend was op het moment van het afsluiten van het contract.
• Uw oproeping voor een in-vitro fertilisatiebehandeling tijdens uw verzekerde verblijf, op
voorwaarde dat de oproeping niet bekend was op het moment van het afsluiten van het
contract.
• Annulering door scheiding van het getrouwde stel, geregistreerd partnerschap of notoir
samenwonend stel, deze garantie is alleen van toepassing op vertoon van wettelijke en
administratieve documenten die het werkelijke karakter van de scheiding of het samenwonen in
het geval van samenwonen bewijzen (scheidingsprocedure, beëindiging van het geregistreerde
partnerschap, documenten die het samenwonen van het paar bevestigen, facturen van
nutsbedrijven, gezamenlijke bankrekeningen, gezamenlijke belastingaangiften, enz.).
• Diefstal van uw identiteitsdocumenten (paspoort, identiteitskaart) binnen 48 uur voor vertrek,
die essentieel zijn voor de grensovergangen tijdens uw reis, op voorwaarde dat een aangifte van
diefstal is gedaan bij de dichtstbijzijnde politie zodra de diefstal bekend is.
• Een oproer, aanslag, terroristische daad of piraterij, vervuiling als gevolg van een industrieel
ongeval of een epidemie- of natuurrampzone in Frankrijk of op uw bestemming. De garantie is
van toepassing wanneer de twee volgende voorwaarden zijn vervuld:
• Het evenement heeft materiële en lichamelijke schade veroorzaakt in de stad of steden
van uw bestemming of binnen een straal van 100 km rond de vakantiebestemming.
• Uw vertrekdatum is gepland binnen 30 dagen na het evenement en er is geen
vergelijkbaar evenement in het betreffende gebied gebeurd in de 30 dagen voorafgaand
aan het afsluiten van het contract, en het evenement moet zich na het afsluiten van het
contract voordoen.
• Stakingen van vervoerders, personeel van het vervoersbedrijf of van het kuuroord, op
voorwaarde dat de staking plaatsvindt in Frankrijk, dat de kennisgeving 48 uur voor het
begin van het verblijf is ingediend en dat de verzekerde geen ander vervoermiddel heeft
om naar de verblijfplaats te reizen. Deze garantie wordt verlengd in geval van een grote
staking in raffinaderijen, waardoor de reis onmogelijk wordt.
• Annulering van professionele evenementen: De annulering van de zakelijke afspraak
waarvoor de service werd gereserveerd. Deze garantie geldt onder andere voor de
volgende gevallen:
• De annulering van het bouwproject waarvoor de service werd gereserveerd.
• De annulering van de professionele missie waarvoor de service werd gereserveerd.
• Annulering van uw verblijf in geval van administratieve sluiting van het kuuroord, op
voorwaarde dat het verblijf verband houdt met de gereserveerde dienst. De dekking voor
annulering geldt ook in geval van weigering of annulering van de dekking door de sociale
zekerheid voor uw jaarlijkse kuur.
• Diefstal of ernstige schade aan uw caravan of camper die essentieel is voor het
geboekte verblijf. De garantie is van toepassing als de diefstal of schade onbekend was
op het moment van het afsluiten van de verzekeringspolis en het verblijf onmogelijk
maakt.
De garantie is ook van toepassing, binnen de limieten van de Garantietabel, voor elk
ander willekeurig evenement dat een onmiddellijke, werkelijke en ernstige belemmering
vormt die het vertrek of de uitvoering van de geplande activiteiten tijdens uw verblijf
verhindert. Een willekeurig evenement is elke plotselinge, onvoorziene omstandigheid
die buiten de controle van de verzekerde ligt en die de annulering van de reis
rechtvaardigt.
Het willekeurige evenement moet een direct causaal verband hebben met de
onmogelijkheid om te vertrekken.
WAT IS UITGESLOTEN VAN DE ANNULERINGSGARANTIE
De annuleringsgarantie dekt niet de onmogelijkheid om te vertrekken als gevolg van
grenssluitingen, de materiële organisatie van de accommodatie of veiligheidsomstandigheden
van de bestemming.
Naast de algemene uitsluitingen die van toepassing zijn op alle garanties, zijn de volgende
ook uitgesloten:
♦ Een gebeurtenis, ziekte of ongeval die voor het eerst wordt vastgesteld, een terugval,
verergering of ziekenhuisopname tussen de aankoopdatum van het verblijf en de
datum van de verzekeringsovereenkomst.
♦ Elke situatie die alleen het persoonlijke gemak beïnvloedt.
♦ Zwangerschap, inclusief complicaties na de 32ste week en in alle gevallen,
vrijwillige zwangerschapsafbreking, bevalling, in-vitrofertilisatie en de gevolgen
daarvan.
♦ Vergeten vaccinaties.
♦ Het falen van de vervoerder van welke aard dan ook, inclusief financiële problemen,
waardoor de uitvoering van zijn contractuele verplichtingen onmogelijk wordt.
♦ Elk medisch evenement waarvan de diagnose, symptomen of oorzaak van
psychische, psychologische of psychiatrische aard zijn en dat niet heeft geleid tot een
ziekenhuisopname van meer dan 3 opeenvolgende dagen na het afsluiten van het
contract.
♦ Vervuiling, lokale gezondheidsomstandigheden, natuurrampen die onder de
procedure van wet Nr. 82.600 van 13 juli 1982 vallen, evenals de gevolgen daarvan,
meteorologische of klimatologische gebeurtenissen.
♦ De gevolgen van strafprocedures waartegen u betrokken bent.
♦ Elk ander evenement dat zich voordoet tussen de datum van de
verzekeringsovereenkomst en de vertrekdatum van uw reis.
♦ Elk evenement dat zich voordoet tussen de datum van de reisinschrijving en de
datum van de verzekeringsovereenkomst.
♦ Gebrek aan onvoorziene omstandigheden.
♦ Een opzettelijke handeling en/of een handeling die strafbaar is volgens de wet, de
gevolgen van alcoholgebruik en het gebruik van drugs, elke verdovende stof die wordt
vermeld in de Volksgezondheidswet, medicijnen en behandelingen die niet door een
arts zijn voorgeschreven.
♦ Het enkele feit dat de geografische bestemming van de reis wordt afgeraden door het
Franse Ministerie van Buitenlandse Zaken.
♦ Een handeling van nalatigheid van uw kant.
♦ Elk evenement waarvan de verantwoordelijkheid bij het reisbureau ligt volgens het
geldende Toerismewetboek.
♦ Het niet overleggen van noodzakelijke documenten voor het verblijf, zoals paspoort,
identiteitskaart, visum, vervoersbewijzen, vaccinatieboekje, tenzij het paspoort of
identiteitskaart binnen 48 uur voor vertrek is gestolen.
KOSTEN VAN VERBLIJFSONDERBREKING
Na de onderbreking van uw verblijf, vergoedt Meetch, evenals de gezinsleden die aangesloten
zijn bij dit contract of een persoon die met u meereist, de al betaalde en niet-gebruikte
verblijfskosten (exclusief vervoer) op een pro-rata basis, vanaf de nacht volgend op het
evenement dat de onderbreking van het verblijf veroorzaakte.
Evenzo, indien een lid van uw gezin dat niet deelneemt aan de reis, lijdt aan een ernstige ziekte,
een ernstig lichamelijk ongeval of overlijden, en daardoor uw verblijf moet onderbreken,
vergoedt Meetch, evenals de gezinsleden die aangesloten zijn bij dit contract of een persoon die
met u meereist, de al betaalde en niet-gebruikte verblijfskosten (exclusief vervoer) op een prorata basis, vanaf de nacht volgend op de datum van het vervroegd vertrek.
Meetch komt ook tussen in geval van diefstal, ernstige schade door brand, explosie,
waterschade, of door natuurrampen aan uw professionele of privé-eigendommen, en indien uw
aanwezigheid noodzakelijk is om de benodigde voorzorgsmaatregelen te nemen. In dit geval
vergoedt Meetch, evenals de gezinsleden die aangesloten zijn bij dit contract of een persoon die
met u meereist, de al betaalde en niet-gebruikte verblijfskosten (exclusief vervoer) op een prorata basis, vanaf de nacht volgend op de datum van het vervroegd vertrek.
UITGESLOTEN VAN GARANTIES IN BETREKKING TOT VERBLIJFSONDERBREKING
Naast de uitsluitingen die gemeenschappelijk zijn voor alle garanties, zijn ook uitgesloten:
♦ Verzoeken om terugbetaling van transportticketkosten,
♦ Verzoeken om terugbetaling van diensten die niet op het reisinschrijvingsformulier staan en
dus niet gedekt zijn (zelfs als deze diensten ter plaatse bij de lokale vertegenwoordiger van de
organisator zijn gekocht),
♦ Verblijfs onderbrekingen waarvan het veroorzakende evenement bekend was vóór de
vertrekdatum van de reis.
VERPLICHTINGEN BIJ EEN SCHADEGEVAL
U moet uw schade melden bij MEETCH, dochteronderneming van PHENOMEN, 15 rue des
Halles - 75001 PARIJS, binnen vijf werkdagen nadat u van het incident op de hoogte bent
gekomen, tenzij in geval van overmacht. Na deze termijn, indien Meetch schade lijdt door de late
melding, verliest u het recht op vergoeding. U moet alle nodige documenten indienen voor de
opstelling van het dossier en zo de rechtmatigheid en het bedrag van de vordering bewijzen. In
alle gevallen moet u Meetch de volgende documenten verstrekken:
• De originele gedetailleerde facturen van de touroperator waarop de landarrangementen
en transportdiensten worden vermeld,
• De factuur voor de reisinschrijving of het inschrijvingsformulier van het bureau,
• De verklaring of het bewijs van de assistentie die de datum van het repatriëring of de
vervroegde terugkeer bevestigt, evenals de reden,
• Elk ander document dat Meetch nodig acht voor de behandeling van het dossier.
Zonder de nodige medische informatie voor de beoordeling door de medische adviseur,
kan het dossier niet worden verwerkt.
ALGEMENE UITSLUITINGEN VAN ANNULERINGSGARANTIE
Er wordt geen tussenkomst verleend voor:
♦ Diensten die niet tijdens de reis zijn aangevraagd of niet door ons zijn georganiseerd of in
overleg met ons, komen achteraf niet in aanmerking voor terugbetaling of schadevergoeding.
♦ Maaltijd- en hotelkosten, tenzij anders vermeld in de garantievoorwaarden.
♦ Schade veroorzaakt door opzet van de Begunstigde en schade die het gevolg is van deelname
aan een misdrijf, overtreding of vechtpartij, behalve in geval van zelfverdediging.
♦ Het bedrag van veroordelingen en de gevolgen daarvan.
♦ Het gebruik van drugs of verdovende middelen die niet medisch zijn voorgeschreven.
♦ Alcoholintoxicatie.
♦ Douanekosten.
♦ Deelname als concurrent aan een wedstrijdsport of rally die leidt tot een nationale of
internationale classificatie georganiseerd door een sportfederatie waarvoor een licentie wordt
verleend, evenals training voor deze competities.
♦ Professionele beoefening van een sport.
♦ Deelname aan competities of uithoudings- of snelheidsproeven en hun voorbereidende tests,
aan boord van elk voertuig, zowel land-, zee- of luchtvervoer.
♦ Gevolgen van het niet naleven van erkende veiligheidsregels met betrekking tot de beoefening
van recreatieve sportactiviteiten.
♦ Kosten die na de terugkeer van de reis of na de afloop van de garantieperiode zijn gemaakt.
♦ Ongevallen die het gevolg zijn van deelname, zelfs als amateur, aan de volgende sporten:
motorische sporten (ongeacht het gebruikte gemotoriseerde voertuig), luchtsporten,
hooggebergteklimmen, bob-sleeën, jagen op gevaarlijke dieren, ijshockey, skeleton,
vechtsporten, speleologie, sneeuwsporten met een internationale, nationale of regionale
ranking.
♦ Het opzettelijk niet naleven van de regelgeving van het bezochte land of de beoefening van
activiteiten die niet zijn toegestaan door de lokale autoriteiten.
♦ Officiële verboden, inbeslagnames of dwangmaatregelen door de autoriteiten.
♦ Het gebruik door de Begunstigde van luchtvaartuigen.
♦ Het gebruik van oorlogsmaterieel, explosieven en vuurwapens.
♦ Schade veroorzaakt door opzettelijke of frauduleuze handelingen van de Begunstigde in
overeenstemming met artikel L.113-1 van de Code des Assurances.
♦ Zelfmoord en poging tot zelfmoord.
♦ Epidemieën en pandemieën, tenzij anders vermeld in de garantie, vervuiling, natuurrampen.
♦ Burgeroorlog of buitenlandse oorlog, rellen, stakingen, volksbewegingen, terroristische
aanslagen, gijzelingen.
♦ De splitsing van het atoomkern of elke bestraling afkomstig van een energiebron met
radioactiviteit.
De verzekeraar kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor wanprestaties of
vertragingen bij de uitvoering van zijn verplichtingen die het gevolg zijn van overmacht of
gebeurtenissen zoals burgeroorlog of buitenlandse oorlog, rellen of volksbewegingen, lock-out,
stakingen, aanslagen, terroristische daden, piraterij, stormen en orkanen, aardbevingen,
cyclonen, vulkaanuitbarstingen of andere natuurrampen, de splijting van het atoomkern,
explosies en nucleaire effecten, epidemieën, vervuilingsgevolgen en natuurrampen,
stralingsgevolgen of andere onvoorziene omstandigheden of overmacht, evenals de gevolgen
daarvan.
Artikel 17 : Bloctel-systeem
Conform artikel L.223-2 van het consumentenwetboek heeft de klant het recht om zich in te
schrijven op de lijst van tegenstanders van telefonische verkoop.