Verkoopsvoorwaarden Flower 2025
Het doel van deze algemene voorwaarden is het vastleggen van de rechten en plichten van de partijen in het kader van de huur van kampeerplaatsen en/of huuraccommodaties op onze camping.
Door het reserveren van een kampeerplaats en/of accommodatie op onze camping, erkent u deze algemene voorwaarden gelezen en geaccepteerd te hebben.
1/ Diensten - Prijzen
Wij verhuren staanplaatsen en huuraccommodaties.
Kale staanplaats
Dit is een kale staanplaats voor je tent, caravan of camper.
De prijs van je verblijf wordt berekend op basis van een pakket dat noodzakelijkerwijs de huur van de staanplaats omvat, de mogelijkheid voor 2 personen om er te verblijven, de mogelijkheid voor het plaatsen van 1 tent met 1 voertuig, OF 1 caravan met een extra voertuig OF 1 camper; en toegang tot ontvangstfaciliteiten, entertainment en sanitaire voorzieningen en, afhankelijk van het gekozen pakket, een aansluiting op het elektriciteitsnet, of andere opties.
Je moet een van de volgende pakketten kiezen:
Comfortpakket: met of zonder elektriciteit, kampeerplaats ca. 80m2
Privilege pakket: met of zonder elektriciteit, staanplaats tussen 100 en 130m2 ongeveer.
Privilege pakket met koelkast: met elektriciteit, koelkast, staanplaats tussen 100 en 130m2 ongeveer.
Bijkomende kosten (extra persoon, extra voertuig, huisdieren, enz.) zijn niet inbegrepen in de bovenstaande pakketten en zullen worden toegevoegd.
Een borg van 100 euro zal worden gevraagd na uw reservering (afdruk creditcard, bankcheque of contant) bij aankomst, die zal worden teruggegeven aan u aan het einde van uw verblijf bij het uitchecken. We behouden ons echter het recht voor om de borg geheel of gedeeltelijk in te houden in geval van schade aan de staanplaats, schade aan de koelkast, indien van toepassing, of niet opgehaald vuilnis of hondenpoep.
Huuraccommodatie
Onze prijzen zijn inclusief de huur van de accommodatie op basis van het aantal personen (afhankelijk van de capaciteit van de accommodatie), kosten voor water, gas en elektriciteit (exclusief het opladen van de accu van een elektrisch of hybride voertuig), parkeerplaats voor één voertuig, toegang tot de receptie, animatie en sanitaire voorzieningen.
Bij reservering wordt een borg van 580 euro gevraagd (creditcardafdruk, bankcheque of contant) bij aankomst, die je aan het eind van je verblijf terugkrijgt bij het uitchecken. Wij behouden ons echter het recht voor om de borgsom geheel of gedeeltelijk in te houden in geval van schade aan de accommodatie en/of de inboedel en/of aan de uitrusting op de camping.
Wij behouden ons ook het recht voor om een bedrag van 80 euro in te houden voor schoonmaakkosten als dit niet is uitgevoerd bij vertrek.
Gemeenschappelijke voorzieningen
De getoonde prijzen zijn in € en inclusief btw. Ze zijn exclusief de toeristenbijdrage (toeristenbelasting + ecoparticipatie).
Welke optie je ook kiest (kale staanplaats of huuraccommodatie), er worden extra kosten in rekening gebracht voor extra personen, extra voertuigen, huisdieren, bezoekers, enz.
Onze prijzen kunnen veranderen afhankelijk van de economische en commerciële omstandigheden. De contractuele prijs, door u te betalen, is de prijs die vermeld staat op uw reserveringsbevestiging.
Flower Campings hanteert dynamische prijzen. Hierdoor kunnen prijzen stijgen of dalen.
Voordelen en promoties van “partners” kunnen niet worden toegepast op een bevestigde reservering, ongeacht of deze al geheel of gedeeltelijk is betaald; zij hebben in geen geval terugwerkende kracht.
Dit betekent dat klanten verschillende prijzen kunnen hebben betaald voor dezelfde vakantie. Klanten die de hoogste prijs hebben betaald, hebben in geen geval recht op restitutie van het verschil tussen de prijs die ze hebben betaald en de promotieprijs.
2/ Reserveringsvoorwaarden
Boekingsprocedure
U kunt reserveren op onze website www.lesmijeannes.com en de website www.flowercampings.com of per telefoon.
Alle reserveringsaanvragen moeten vergezeld gaan van :
betaling van een aanbetaling van 30% van de totale kosten van je verblijf, inclusief btw, inclusief de prijs van de geboekte diensten en, indien van toepassing, de toeristenbijdrage,
betaling van de premie van de annuleringsverzekering, indien van toepassing.
De reservering is pas bindend nadat u een schriftelijke bevestiging van uw reservering per e-mail hebt ontvangen, waarin alle informatie met betrekking tot uw verblijf is samengevat.
Het restbedrag van de reissom, inclusief de prijs van de geboekte diensten en, indien van toepassing, de toeristenbijdrage, moet uiterlijk 30 dagen voor aanvang van het verblijf betaald zijn. Als het restbedrag niet binnen de genoemde termijn is betaald, wordt het verblijf als geannuleerd beschouwd en zijn onze annuleringsvoorwaarden zoals hieronder beschreven van toepassing.
Alle reserveringen die minder dan 30 dagen voor de aankomstdatum worden gemaakt, moeten op het moment van de reservering volledig worden betaald, tenzij u op de hoogte wordt gesteld van gunstigere voorwaarden.
Geen herroepingsrecht
Volgens artikel L. 221-28 12° van de Franse consumentenwet is het herroepingsrecht niet van toepassing op accommodatie, transport, catering en vrijetijdsdiensten die op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode moeten worden geleverd.
Maximum capaciteit
Om veiligheids- en verzekeringsredenen mag het aantal personen niet hoger zijn dan de capaciteit die voor het gereserveerde type accommodatie of staanplaats is vastgesteld (1 tot maximaal 8 personen, afhankelijk van de capaciteit van de accommodatie of staanplaats, inclusief pasgeboren baby's). Indien wij bij aankomst constateren dat de maximale capaciteit van de gereserveerde accommodatie of staanplaats is overschreden, behouden wij ons het recht voor u de toegang tot de gereserveerde accommodatie of staanplaats te weigeren, zonder restitutie van de prijs van uw verblijf.
Klantenkring - Minderjarigen
Om veiligheidsredenen worden minderjarigen die tijdens hun verblijf niet begeleid worden door hun ouders of grootouders niet toegelaten op onze camping, tenzij wij voor aankomst toestemming hebben gegeven, per e-mail, op uw verzoek.
3/ Betalingswijzen
Geaccepteerde betalingswijzen
U kunt uw reservering of uw verblijf in euro's betalen met de volgende betalingswijzen:
Creditcard, vakantiecheques, contant geld.
Bij wijze van uitzondering moeten reserveringen die minder dan 30 dagen voor het begin van het verblijf worden gemaakt, uitsluitend met creditcard worden betaald.
Bezoekers
Voor een verblijf op een kampeerplaats zonder reservering (bezoekers), moet je bij aankomst de gewenste nacht(en) betalen. Als je verblijf wordt verlengd, ben je ook verantwoordelijk voor het betalen van het saldo voor de rest van je verblijf. Houd rekening met de openingstijden van de receptie.
Bij vroegtijdig vertrek vindt geen restitutie plaats.
4/ Verblijf
Afhalen van de sleutels
Aankomst vanaf 15.00 uur en vertrek uiterlijk om 10.00 uur voor stacaravans en om 12.00 uur voor kampeerplaatsen.
Uw wensen voor een specifieke staanplaats of accommodatie op de camping kunnen alleen worden ingewilligd als wij u bij aankomst kunnen ontvangen.
Eventuele ontevredenheid over de staat van netheid en/of de algemene staat van de accommodatie of kampeerplaats moet uiterlijk 24 uur na aankomst schriftelijk worden gemeld, zodat wij de situatie kunnen corrigeren.
Geen enkele klacht wordt meer dan 24 uur na de dag van aankomst in behandeling genomen.
Uw accommodatie moet in dezelfde staat worden achtergelaten als toen u vertrok; in het bijzonder moet u deze zelf hebben schoongemaakt. Als dit niet het geval is, behoudt de camping zich het recht voor om de schoonmaakkosten in te houden op uw borg in toepassing van artikel 1 van deze Algemene Voorwaarden.
Uw kampeerplaats moet schoon zijn. De koelkast moet worden schoongemaakt als u er een heeft gehuurd.
Verlate aankomst en vervroegd vertrek
In geval van verlate aankomst of vervroegd vertrek met betrekking tot de data vermeld op uw reserveringsbevestiging, is het volledige bedrag van uw verblijf verschuldigd. U heeft geen recht op restitutie voor een niet genoten deel van uw verblijf.
Dieren
Honden en katten zijn toegestaan op onze camping - met uitzondering van categorie 1 “aanvalshonden” en categorie 2 “waak- en verdedigingshonden”, zoals gedefinieerd door de wet nr. 99-5 van 6 januari 1999. Honden moeten op de camping aan de lijn worden gehouden. Respecteer de hygiëne en de omgeving van de camping. Het gezondheidsboekje van elk dier, inclusief een paspoort met een bewijs van vaccinatie, in het bijzonder tegen hondsdolheid, moet indien nodig aan de camping worden getoond. Je moet ons ook de tatoeage of het microchipcertificaat van het dier kunnen tonen, evenals een kopie van het verzekeringsbewijs.
Alleen honden zijn toegestaan in stacaravans en huuraccommodaties, en beperkt tot één hond per accommodatie. Alle andere dieren zijn verboden.
Huishoudelijk reglement
Tijdens uw verblijf dient u zich te houden aan het huishoudelijk reglement van de camping, waarvan een exemplaar bij de receptie hangt. Op verzoek sturen we je graag een exemplaar per e-mail.
Beeld
Tijdens uw verblijf kunnen wij op de camping foto's en/of video's maken voor amusements- en/of communicatiedoeleinden, op welk medium dan ook, waarin u en de personen die u vergezellen waarschijnlijk zullen verschijnen. Door te reserveren geeft u ons toestemming om de foto's en/of video's waarin u voorkomt gedurende 5 jaar te gebruiken voor bovengenoemde doeleinden. Je garandeert ook dat deze toestemming wordt gegeven door de personen die je vergezellen. Elke specifieke weigering moet schriftelijk aan ons worden meegedeeld op een duurzame drager.
Onbeschikbaarheid van bepaalde diensten
Het is mogelijk dat de door ons aangeboden diensten en faciliteiten (zwembad, restaurant, activiteiten, animatie, enz.) niet het hele jaar door beschikbaar zijn, met name door weersomstandigheden of in geval van overmacht, of dat ze niet het hele jaar door beschikbaar zijn. Ze kunnen dus tijdelijk niet beschikbaar zijn tijdens uw verblijf of een deel ervan. De camping zal zijn best doen om u op de hoogte te stellen van eventuele werkzaamheden of verbeteringen die tijdens uw verblijf worden uitgevoerd.
Annulering van het reserveringscontract in geval van een fout van uw kant
Het reserveringscontract wordt automatisch geannuleerd in geval van een van de volgende gebeurtenissen:
- In het geval van herhaaldelijke niet-naleving, d.w.z. herhaaldelijke niet-naleving na een ingebrekestelling per e-mail, door u en/of degenen die u vergezellen, van onze huisregels.
In dit geval moet u uw accommodatie of staanplaats verlaten binnen 2 uur na de beëindiging van uw contract, die u per e-mail zal worden meegedeeld. Er vindt geen restitutie plaats,
- Als u niet binnen 24 uur na aanvang van uw verblijf op de camping verschijnt en geen bewijs en/of bericht van aankomst geeft.
We zullen over uw accommodatie beschikken aan het einde van de bovengenoemde periode van 24 uur als we niet in staat zijn geweest om contact met u op te nemen via de contactgegevens die u hebt opgegeven toen u uw vakantie boekte.
Indien van toepassing behouden wij alle door u betaalde bedragen; er vindt geen restitutie plaats.
5/ Uw verblijf wijzigen
U kunt verzoeken om de data en/of het type accommodatie van uw verblijf op onze camping te wijzigen, mits uw verzoek ten minste 21 dagen voor de oorspronkelijke aankomstdatum per e-mail is ontvangen.
Je moet dan wel een nieuw verblijf op onze camping boeken in hetzelfde seizoen als waarin het oorspronkelijke verblijf gepland was, afhankelijk van beschikbaarheid en de huidige prijzen. Uw oorspronkelijke verblijf kan niet meer dan één keer worden gewijzigd. Als u het vervangen verblijf niet kunt nakomen, wordt dit als geannuleerd beschouwd en worden de betaalde bedragen niet terugbetaald.
Als de prijs van het vervangende verblijf hoger is dan die van het oorspronkelijke verblijf, moet u het verschil uiterlijk 30 dagen voor de nieuwe aankomstdatum betalen. Als u dit niet doet, wordt het vervangende verblijf als geannuleerd beschouwd en zijn onze annuleringsvoorwaarden zoals hieronder beschreven van toepassing. Als de prijs van het vervangende verblijf lager is dan de prijs van het oorspronkelijke verblijf, behouden wij het prijsverschil als compensatie voor het verlies dat voortvloeit uit de wijziging van het verblijf.
6/ Annulering van het verblijf
Annulering door u
Elke annulering moet ons schriftelijk worden meegedeeld op een duurzame drager (per e-mail, aangetekende brief met ontvangstbewijs, enz.)
Als uw e-mail of aangetekende brief meer dan 30 dagen voor uw aankomst wordt aangeboden, wordt het bedrag van de aanbetaling en, indien van toepassing, de bedragen van de annuleringsverzekering door de camping ingehouden.
Als uw brief tussen de 30e en de 15e dag voor aankomst wordt overhandigd, behoudt de camping het bedrag van de aanbetaling die u bij uw reservering hebt gedaan en, indien van toepassing, de bedragen die u bij uw reservering hebt betaald voor de annuleringsverzekering; voor het resterende bedrag van het verblijf wordt een tegoedbon uitgeschreven die kan worden gebruikt voor een toekomstig verblijf op de camping, dat in hetzelfde seizoen als het geannuleerde verblijf of in het daaropvolgende seizoen moet worden geboekt. Indien u uw verblijf minder dan 30 dagen voor de aankomstdatum heeft gereserveerd en uw annuleringsbrief 15 dagen of meer voor deze datum wordt ingediend, worden de bedragen die overeenkomen met het bedrag van de aanbetaling en de bijdrage in verband met een eventueel afgesloten annuleringsverzekering, zoals bedoeld in artikel 2 van deze AV, ingehouden door de camping; het resterende bedrag wordt gecrediteerd voor een toekomstig verblijf op de camping, dat in hetzelfde seizoen als het geannuleerde verblijf of in het daaropvolgende seizoen geboekt moet worden.
Als u uw brief minder dan 15 dagen voor uw aankomstdatum indient, vervallen alle aan de camping betaalde bedragen.
Om een eventuele schadevergoeding te ontvangen, raden wij u aan een annulerings- of vakantieonderbrekingsverzekering af te sluiten bij uw reservering.
Als uitzondering op het bovenstaande,
, als uw annulering te wijten is aan het feit dat u in een gebied verblijft waar op de begindatum van uw verblijf een inperkingsmaatregel van kracht is die de bewoners verbiedt zich te verplaatsen om de verspreiding van Covid 19 te voorkomen, blijven het bedrag van de betaalde aanbetaling, de betaalde reserveringskosten en, indien van toepassing, de betaalde bedragen voor de annuleringsverzekering eigendom van de camping; het restant zal worden verrekend met een toekomstig verblijf op de camping, dat moet worden geboekt in hetzelfde seizoen als het geannuleerde verblijf of in het daaropvolgende seizoen. Dit geldt ook als uw annuleringsbrief minder dan 15 dagen voor het begin van uw verblijf bij ons wordt ingediend;
als uw annulering het gevolg is van overmacht, d.w.z. een onvoorzienbare, onweerstaanbare (onoverkomelijke) en externe gebeurtenis (buiten uw macht), worden alle door u betaalde bedragen omgezet in een tegoedbon voor een toekomstig verblijf.
7/ Klachten - Geschillen
Elke klacht met betrekking tot een verblijf moet schriftelijk worden ingediend en per aangetekende brief met ontvangstbewijs naar ons worden verzonden binnen 20 dagen na het einde van het verblijf.
In geval van een geschil en als er geen minnelijke schikking wordt getroffen binnen een maand na ontvangst van voornoemde klachtbrief, kunt u gratis een beroep doen op een consumentenombudsman, op voorwaarde dat u zich binnen een jaar na verzending van uw klachtbrief tot hem wendt.
Wij raden u aan contact op te nemen met de volgende consumentenombudsman:
Organisatie van de ombudsman: CM2C
- Adres van de ombudsman: 49 rue de ponthieu 75008 PARIS
- Website van de ombudsman: https://www.cm2c.net
- Contact van de ombudsman: cm2c@cm2c.net
- Telefoon: 01 89 47 00 14
8/ Beoordelingen van klanten
Alle beoordelingen van klanten worden in chronologische volgorde in aanmerking genomen. Er wordt systematisch en zo snel mogelijk gereageerd. Beoordelingen die ongegrond, ongegrond of persoonlijk van aard zijn, kunnen worden opgeschort. De redenen voor deze intrekking zullen aan de klant worden uitgelegd.
Er wordt geen compensatie gegeven in ruil voor het indienen van een recensie. Er is geen maximale publicatie- of bewaartermijn. Op verzoek van de klant zullen we deze kennisgeving echter verwijderen.
9/ Persoonlijke gegevens
Wanneer u een boeking maakt of tijdens uw verblijf kunnen sommige van uw persoonlijke gegevens door ons worden verzameld en verwerkt.
Wanneer een reservering wordt gemaakt via onze website of via www.flowercampings.com, worden de verwerkingsmethoden van de gegevens die voorafgaand aan of tegelijkertijd met de reservering worden verzameld, uiteengezet in het vertrouwelijkheidsbeleid of de algemene verkoopvoorwaarden die u accepteert voordat u uw reservering bevestigt.
De persoonsgegevens die worden verzameld wanneer u telefonisch of tijdens uw verblijf reserveert, zijn de volgende:
- Naam en voornaam van de persoon die de reservering heeft gemaakt,
- Telefoonnummer van de persoon die de reservering heeft gemaakt,
- E-mailadres van de persoon die de reservering heeft gemaakt
- Geboortedatum van de persoon die de reservering heeft gemaakt en van begeleidende personen.
Deze gegevens worden verzameld en verwerkt op de volgende basis:
- Uw toestemming,
- De noodzaak om de uitvoering van een tussen ons gesloten boekingscontract mogelijk te maken.
Niemand anders dan wij en Flower (een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van €92.500, ingeschreven in het handels- en vennootschapsregister van Toulouse onder nr. 492 355 508, met maatschappelijke zetel te Les Espaces de Balma 4-5, 16 avenue Charles de Gaulle, 31130 BALMA) heeft toegang tot de verzamelde gegevens.
De verzamelde gegevens worden verwerkt voor de volgende doeleinden:
- De uitvoering van een tussen ons gesloten boekingscontract;
- Het afhandelen van eventuele klachten;
- Het bijhouden van ons klantenbestand;
- Het uitvoeren van commerciële prospectie door ons en/of Flower;
- Het beheren van onze boekhouding.
De verzamelde gegevens worden bewaard zolang als nodig is om het boekingscontract uit te voeren en worden bewaard tot 5 jaar na de einddatum van het verblijf, behalve in het geval van een geschil dat niet is opgelost voor het einde van deze periode, in welk geval de gegevens worden bewaard totdat het geschil is opgelost.
In overeenstemming met de Franse Wet Bescherming Persoonsgegevens nr. 78-17 van 6 januari 1978, is bepaald dat elke persoon de volgende rechten heeft met betrekking tot zijn gegevens: recht op toegang, recht op rectificatie, recht op wissen (recht om vergeten te worden), recht op verzet, recht op beperking van de verwerking, recht op overdraagbaarheid. Personen kunnen ook richtlijnen opstellen met betrekking tot het opslaan, wissen en doorgeven van hun persoonsgegevens na hun overlijden.
Personen kunnen om redenen die verband houden met hun specifieke situatie bezwaar maken tegen de verwerking van gegevens die op hen betrekking hebben.
Om dit soort rechten uit te oefenen, moeten brieven aangetekend worden verzonden naar het volgende adres Flower Campings, Les Espaces de Balma 4-5, 16 avenue Charles de Gaulle, 31130 BALMA, of naar het volgende e-mailadres: contact@flowercampings.com.
Iedereen die het slachtoffer is van een schending van een van de bovengenoemde rechten kan een klacht indienen bij de CNIL (https://www.cnil.fr/).
U kunt zich ook verzetten tegen telefonische colportage door u in te schrijven op de verzetlijst voor telefonische colportage op de site van BLOCTEL (https://www.bloctel.gouv.fr/).